Tuesday, January 11, 2011

a day at seremban-msih dipetik dari dairi lama.

kol 2.30 along, angah, adik ajak aku gi tman dorg gi jual surat khabar ngn kotak, gi ngn keta busu.
aku rasa lesu gler.xtau npe arinie sgt2 lesu. mungkin sbb aku tidow lewat smlm & bgun awal ari nie.
xbyk bnda wat aku tsenyum, tpi aku da wat byk org gelak.da ckup la tue.^^

da smpai kat tmpat org jual surat khabar tue, aku pon kuar dri keta, tlg dorg angkat surat khbar tue, 
msa tue, aku terpandang sorg pakcik, tiba2 satu perasaan muncul dlm ati aku. sdih. sumpah aku sdih tgk org tua tue.  aku rasa dia da 70 lbih da umo dia,  dia org cina, dia keje ngn mamat cina yg amik surat khbar dan barang2 yg leh djual tue.  sdih aku tgk dia, siap kene mrah2 ngn mamat tue,  dlm ati aku, mana la anak dia kan.  ad anak ke dia,  ad fmly ke dia, ad suadara ke dia. baju putih yg dia pakai da jadi wane itam, koyak.  dia jalan da bongkok2, da xleh betolkan da badan dia.  sdih, sayu aku. tpi dia tetap wat keje, ttp gigih wat keje tue walau dia kene mrah, still gagah berjalan walau aku tau, msti dia da skit2 badan. msti dia rasa panas gler, msti dia haus.  sdangkan aku umo 24 nie pon da kdg2 rasa skit blakang, da rasa lenguh, dan rasa panas kat tmpat panas tue xpyah la aku cita, smua pon org dapat rasa.  

fkiran aku merewang, ati aku bertanya dlm ati aku, apakah yg membuatkan dia msih kuat disitue, apakah yg wat dia masih gigih disitue. lagi ati aku berkata, apakah kesilapan silam buatkan dia hdup cmnie..adakah salah dia plih jalan dia wat dia disitue.  adakah da ditakdirkan bgitue dari dulu dan smpai skrg.  tpi aku terfikir lgi adakah dia senang hati, kesdihan tue hnya pada ap yg dia wat, mungkin hdup dia ngn family dia happy, siapa tau. alangkah bgusnye klu aku dapat tau.  sbb aku still yakin, bagi aku, hdup nie ttp ad masalah walau sesenang mana pon kita, dan hdup akan ad indahnye walau sesusah mana pon kita.


dan ntah knapa aku still berfikir ttg hdup aku. adakah betol jalan yg aku lalui dan adakah ini akan membawa 
kekesalan pada aku kelak.  dan aku msih berfkir, jika jalan len yg aku mau plih, adakah aku ada pilihan. aku kdg2 berfkir, org hnya tau mnunding jari mereka, mgatakan org len yg salah, tpi adakah betol jalan yg dorg lalui ? yakin kah mereka jalan yg mereka lalui xkan jdi satu kekesalan untuk mereka.  knapa aku msih bfkir ttg  satu kekesalan?adakah org len x fkirkan?mreka yakin je ke untuk pilih satu2 kdupan untuk mereka? smua pertanyaan dalam hati aku tue, xterjawab. yg aku tau.yg aku rasa.aku kecewa.tu je..



























No comments:

kengkawang!!!

I Pad
Kereta sendiri
Rumah
Travel Luar Negara
Passport