Thursday, January 13, 2011

12.03 am

open this page, cm open dairi rasanye.
bebas nk tulis ape, nk conteng ape.klu leh lukis lgi best.:D.


mlm nie nk cita sal pe ek.hmm..

about my mom la~

she's the great women ever, 
really strong inside & outside, 
aku msih ingat mak adalah org first yg bwk bot kat pulau tue.
sbb nk hantar aku & adik2 gi sekolah.

mak blh wat smua bnda.
tolong abah paku memaku
tolong abah baiki enjin bot
tolong abah buat rumah
tolong abah dalam smua bnda
kdg2 hnya tolong abah halaukan nyamuk msa abah wat keje.
cute je aku tgk mak & abah, 
gaduh, but at the same time memerlukan each other so so so much.
ok.skrg aku crita sal mak je dlu.len kali baru aku cita sal kisah mereka dua org tue.(^.~)v

bagi aku mak adalah org yg pling tabah, 
kisah mak xyah la aku cerita, 
leh ngalir air mata.
hdup mak asyik sdih je dari kecik
smpai besar
smpai da lahir anak 6 pon mak msih byk sdih.
tpi 
she always said to me.
and this word stay in my mind forever.

"mira..bia kita susah2 dahulu, xrugi sbb InsyaAllah kta senang kemudian, jgn kta harap senang skrg, tpi akhirnye
susah kemudian, itu lgi menyedihkan"

mmg aku ingat sampai bila2 ayat mak tue..dan akan aku sntiasa jdikan pedoman 
dalam idop aku.supaya aku skuat mak.InsyaAllah.

aku msih ingat, mak pling suka makan rojak, kuih topi, dan tapai.hehehehe. tpi part yg aku join hanya la kuih topi 
tue. tapai & rojak aku cap2 skit2 je..

bnda yg aku hairan smpai skrg adalah, bila mak makan. even dia makan nsi ngn ikan kering je pon, nmpak gler 
berselera & yg pling aku hairan, bila aku mintak mak suap aku, mmg sdap gler.even hnya lauk xseberapa.
ksih syg ibu mmg membahagiakan kan..mom love so much.

mak adalah org yg suka belajar.
dia blh wat smua bnda.
dia leh jdi tukang gunting
tukang urut abah..hahahaha.
tukang kayu, 
driver bot, 
top chef ever~
translator :)
smua la..

kecil2 lgi aku sgt rapat ngn mak.
smua bnda aku cerita kat mak.
smua.xde sdikit pon rahsia aku ngn mak.
even cerita sal lelaki pon aku share ngn mak.
and dia sangat memahami.
dia bgi pendapat
dia akan jumpa org yg aku suka tue dpn2.
then dia akan ckp leklok
dan aku tau.niat dia cuma satu.
dia xnk aku sdih lgi.
dia hnya nk tgk aku bahagia.
dia xnk aku sllu ngis cm msa aku kcik dlu.
dia xnk ad org sakiti ati aku lgi.
dia adalah sorg ibu yg sgt penyayang.
bila org yg aku syg, dia akan syg org tue cm dia syg aku jgk.
thanks mak..
for smua yg mak da wat untuk mira.


aku pling suka tgk mak snyum & gelak.
kadang2 rasa hmm.fuh~
xdapat nk ckp perasaan tue.
mak bila gelak mata dia jdi kecik.
klu da sgt2 lucu ada air mata ngalir dari mata dia bila dia gelak.(sama cm aku).hehehe

bnda pling lucu aku ingat bila aku ngn mak.
bila mak bwk bot & dia ngantok.
hahahahaha.kdg2 bot tue cm nk langar batu, pastu ktorg adik beradik jerit ramai2
hahahah.msa tue lintang pukang la mak betolkan handle dia.

mak sgt comel.
dlu mak kurus sgt sbb kuat sgt kerja.
kurus gler, smpai aku idamkan bentuk badan dia.
hehehe. 
yg paling xsama aku ngn mak, 
mak suka lipstick cm lela adik aku.
aku x suka.hehehhee.
mak aku pon simple je.
dlu dia msa dok pulau dlu pkai t-shirt ngn kain batik je 
kulu kilir cmtue je..:)
dlu msa aku kecik aku pling suka rambut mak, 
rmbut dia pnjang smpai pinggang, da la lebat gler.hehehe

CANTIK SGT2 MAK...

1 je aku xsuka.
bila mak merajuk.
mak xkan mrah bila dia merajuk
dia akan senyap.
dan kesunyian tue menyiksa aku.
tue sbb kami adik beradik
sebolehnye nk elak mak merajuk
sbb kami sgt susah ati sbb mmg susah nk dgr 1 perkataan pon 
dari mulut mak pastu~hehehehe.
antara adik beradik aku, 
mukmin je mak pernah mrah smpai bunyi bising2.
org len x. tpi mukmin pon mmg gundah gulana la.
dia mmg syg mak sgt2.hehehe.

kami adik beradik sgt syg mak.
sesiapa syg mak mereka.
MAK adalah yg teristimewa disisi kita.
sesungguhnye syurga dibawah tapak kaki ibu.:)

~sekian~




my beloved mum.syggggg mak.muaxxxxxsh.

nyebok.:D


Masa dok pulau dlu..she's my hot mama.:)



No comments:

kengkawang!!!

I Pad
Kereta sendiri
Rumah
Travel Luar Negara
Passport