Thursday, March 17, 2011

si perindu..

da malas da aku wat keje.
malas gler da rasa, tgk keje pon nk muntah wane wani da rasa..
uh..nape yek rasa malas cmginie?aku pon tatak tau la.
mkin lama makin mls.mungkin aku xsuka keje nie kot.:(
keje cm kete kebal, tpi hempeh, gji ciput mcm sipot sedot.huh..:(

dikala angin aku kurang stabil nie cm taufan sunami tue,
aku sbnarnye sedar, sbnarnya aku kerinduan...
mungkin korang tertnya2 kan .rindu sape?
sape lelaki tue?xde mknanye..aku rindukan
tmpat jatuh tergolek,  bangun tertinggong(entah betol xspeling nie, bantai je la)
tempat aku dok main, makan, nangis, tertiarap sbb tersadung akar,
kene marah, kene umpat, kene sgala2nya la.
luka sana, luka sini, smuanya kat tmpat tue..

hmmm..
hri nie tetiba je kekawan kat opis aku nie dok buka crita sal tue,
dok tnya cmne aku gi sekolah smua, dok tnya cmne nk bwak bot, bawak je cm kapal angkasa..hehehe
dok tnya bpa duit sekolah, time ribot cmne, time ombak besar cmne, time smua la...


so aku rasa cm aku nk bercerita plak. cerita apa yg ada kat Mira beach msa aku
muda remaja dlu..:D..

okeh..
pagi2 aku akan bgun awal, dalam kol 7 pgi cmtue la..
aktiviti aku:: kene basuh pinggan, yg berlambak cm gunung kinaballu tue..
korang cuba byngkan, sorg mkan ad pinggan nsi, pinggan sup, pinggan lauk, pinggan
fruit salad, pastu msti ada sbjik glas, pling komand pon kene ada sudu garpu,
korang bygkan klu 20 org dinner mlm tue aku kene bsuh bapa byk pinggan
xtermasuk periuk belangga mak aku yg hitam legam sampai boleh wat serbuk kopi lagi
klu aku kikis arang2 kat belakang tues..hmmm..

pastu aku akan gi sampu pantai, kutip2 mne2 sampah org2 yg tidak bertanggung jawab buang,
tpi biasanye tada, yg ada pon adalah hnyut dari laut, mat salleh amat jaga kebersihan. so xbyk msalah sgt la..

pastu aku ngn mak mula la sibok kat dapur, bising ngn periuk kuali msing2, macam battle of the band
da layaknya..:D..bunyi la riuh rendah suara yg dok order, pacake, sandwich, toast butter and jam, omelette's cheese la..dan byk lgi la..

pastu bila da jam menunjukkan kol 11-2.00pm.dalam laut la tmpat aku.
menyelam, berenang..best sbb adik bradik aku berkumpul kat stue.la...

hmmm.nnti smbung esok cita nie..
da nk blik keje plak.

No comments:

kengkawang!!!

I Pad
Kereta sendiri
Rumah
Travel Luar Negara
Passport