Monday, March 28, 2011

rahmatmu..

mata terbuka luas, tngan ligat, hati tenang, separuh lgi resah, 
keadaan sedang2 sebak, separuh bahagia, separuh luka, 
separuh masak ranum bak buah manggo..

wahai hati, 
rasa apekah itu?
entah la..
susah nk terungkap, 
sukar nk dilafazkan, 
sukar nk ditafsirkan..

Ya Allah, 
besarnya rahmatmu ..
kau berikan sekian umat mu, 
dugaan dan cabaran, 
lalu akhirnya kau beri mereka satu erti, 
BAHAGIA...

ada yg diberi Bahagia dahulu, 
lalu diuji lagi, 
dan setiap manusia pon xkan terlepas dari ujian dari mu. 
kerana kami adalah hmbamu..


disaat hati gelisah resah, 
mcari jalan hala tuju, 
mcari mana tmpat yg terselamat, 
di berikan jalan..

dan aku tau, 
ujian yg terjdi dlm hdupku ini, 
adalah sbahagian dari ujian mu, 
dan aku percaya akan kehendak mu, 
aku percaya pada takdir mu.
aku percaya pada Qada dan Qadar mu..

lalu aku melangkah lagi, 
ku kuatkan semgat ku, 
mungkin aku x sebertuah seperti org len, 
tpi akn aku teruskan hdup nie, 
berjuang, 
akan ku kuatkan semgat ku , 
tabahkan hatiku, 

dan akan kucari sinar, 
bhgai itu...


smoga aku akan dirahmati..
amin.

No comments:

kengkawang!!!

I Pad
Kereta sendiri
Rumah
Travel Luar Negara
Passport