Friday, March 25, 2011

ketawa mereka.

jauh-jauh, aku dgr mereka ketawa lagi.
ketawa mengilai2. ketawa yg menyindir,
ketawa yg memperlekehkan ku.
tpi ada aku kesah?
aku xkesah.
sbb aku yakin,
mereka pasti akan terhenti ketawa,
lalu tersenyum,
tersenyum yg mereka sendiri dapat tafsirkan.

hdup nie ibarat roda wahai kawan,
skejap dibawah, sekejap terpijah tahi,
sekejap terlanggar batu,
sekejap tertindih semut,
 tpi kadang2, jika kita kuat berusaha,
mungkin kita dapat gapai oksigen segar,
kita dapat menyentuh simen,
kta dapat lalui rumput lembuh hijau,
kita dibawah xselalu dibawah,
dan kita diatas xselalu diatas kawan,

aku tau.
kau bercerita,
mendusta,
maafkan ku,
jika aku subjek yg menyakiti hati mu
dgn hanya aku bahagia hdup aku,
seadanya...


untuk subjek2 yg  
selalu tertawakan org, 
sdarlah,  kamu juga ditertawakan nnti.




No comments:

kengkawang!!!

I Pad
Kereta sendiri
Rumah
Travel Luar Negara
Passport